Ahad, 4 September 2011

Tak faham dan tak mengerti

Beberapa ketika dahulu jika ada yang berkata kepada aku yang gerakan Zionis telah menapak kuat didalam lubuk hati orang melayu maka aku akan bagi orang tu penampar dan sebakul maki hamun.
tetapi merenung kembali peristiwa peristiwa yang berlaku didalam beberapa tahun kebalakangan ini maka aku rasa seolah olah betul pula apa yang dikatakan itu.
Lihat perpecahan orang melayu dan Islam, bukan sahaja di Malaysia tapi diseluruh dunia. betapa sebenarnya rapuh Iman seseorang itu bila sentimen2 bodoh dipermainkan oleh tangan tangan tersembunyi ini.
Yang terbaharu ialah persoalan siapa sebenarnya pejuang kemerdekaan. semua yang berkata kata ingin memenangkan puak masing masing.
Bila bercakap tentang Melayu ada pula yang kata jangan Asobiah bangsa, sebab Islam bukan bangsa, jadi? kenapa pula pakaian padang pasir dikatakan lebih mulia dari baju melayu?
jangan Asobiah bangsa .... Islam adalah Islam... nak cerita panjang aku bukan nya sarjana pun ..cuma orang yang duduk kat tepi dalam keadaan terkebil kebil melihat orang orang pandai iniberhujah dengan hujah hujah bodoh .
Kalo aku ni agen Yahudi maka mudah aku hapuskan bangsa melayu ni sebab dari dulu sampai sekarang perangai sama je, bila Tun Mahathir kata Malay Delima..orang semua pakat kata dia bukan melayu Ori ...
hakikatnya mana boleh disentuh...
Jika disebut orang Inggeris maka semua orang tahu ada bangsa Inggeris dan datang dari England, bila sebut orang arab? Cina ? India? semua ada asal usul...
MELAYU?
apa kan jadi jika tak da lagi TANAH MELAYU?
Orang melayu akan jadi bangsa merempat dibumi sendiri....
bagi makhluk makhluk gila kuasa yang asyik nak sibuk menang pilihanraya tu renungkanlah baik baik... bagaimana kalau diri tu hidup kat somalia dan berpolitik kat sana... kat Libya ke Syiria ke....
Sedarlah puak puak POLITIK ...apa sebenarnya peranan korang dalam membangunkan negara?
Indon, Nepal, Afrika dah makin banyak kat Malaysia ... jangan sampai esok lusa negara terjajah lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan